Platí školský zákon i pro krajský úřad Jihomoravského kraje?

Doprava dětí do školky v jiné obci, pokud obec nemá vlastní školku řeší ustanovení školského zákona. Zdálo by se, že je toto ustanovení pro krajský úřad Jihomoravského kraje závazné, ale praxe je tak trošku jinde...

Obec Miroslavské Knínice nemá vlastní mateřskou školu. V současné době plní na základě dohody tuto funkci mateřská škola v obci Suchohrdly u Miroslavi, která je dle dohody i spádovou mateřskou školou dle školského zákona. Škola je vzdálena přes 6 km od posledního domu v obci Miroslavské Knínice. Dopravní obslužnost mezi těmito obcemi není zajištěna. Dne 17.8.2021 jsem odeslal podnět ke krajskému úřadu Jihomoravského kraje, kde jsem požádal o nalezení řešení k zajištění dopravní obslužnosti. Dle zákona č. č.561/200Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) je kraj povinen zajistit dopravu do spádové mateřské školy a ze spádové mateřské školy, pokud vzdálenost této školy od místa trvalého pobytu dítěte přesáhne 4km.

Dle Plánu dopravní obslužnosti jihomoravského kraje, kde se hovoří v kapitole 2 o STANDARDECH DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI kraj zajištuje dostupnost vybraných zařízení veřejnou osobní dopravou, a to především do škol, předškolních zařízení, školních zařízení, na úřady, k soudům, k lékaři a do zaměstnání veřejnou osobní dopravou včetně dopravy zpět, jestliže jsou tato zařízení nedostupná pěší dopravou. Nedostupností pěší dopravou se rozumí skutečnosti, že obvyklá vzdálenost těchto zařízení pěší dopravou přesahuje 3 km.

V odpovědi na podnět p. Ing. Rostislav Snovický uvádí, že dotazem na starostu obce Miroslavské Knínice byl informován o dvou matkách, které by spojení využívaly. Toto tvrzení není zcela přesné a aktuální.. Sám starosta obce hovoří o svých slovech jako o vytržených z kontextu. V současné době se obci nachází 5 dětí jejichž rodiče by spojení využívali. Toto spojení by využilo i značné množství dospělých pro přestup ve směru Znojmo a Brno. Dle zákona a také plánu dopravní obslužnosti počet dětí není rozhodujícím hlediskem pro zavedení dopravní obslužnosti. Přesto odbor dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje odmítl zajištění dopravní obslužnosti. Jako argument uvádí, že by zajištění autobusu stálo 100 000 kč ročně a to kraj v současné době není schopen ze svého roupočtu  zaplatit.

Mám za to, že kraj zcela ignoruje ustanovení školského zákona a také vlastní plán dopravní obslužnosti.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Daniel Pawlik | neděle 9.1.2022 20:11 | karma článku: 16,90 | přečteno: 444x
  • Další články autora